Verkkokaupan tilaus- toimitus- ja palautusehdot

1. Yrityksen tiedot

Veneelle -verkkokaupan ylläpitäjänä ja tuotteiden myyjänä toimii Joenmark, Y-tunnus 2988974–7.

2. Tilausehdot ja maksaminen

Verkkokaupan tuotesivuilla on kuvattu tuotteen ominaisuudet. Jokaisen tuotteen kohdalla on ilmoitettu verollinen hinta (alv 24 %). Tuotteiden hinnat ovat voimassa sitoumuksetta toistaiseksi. Veneelle -verkkokaupalla on oikeus muuttaa hinnoittelua ilman etukäteisilmoitusta.

Tuotteen hinnan lisäksi maksettavaksi tulee yleensä myös lähetyskulut. Ne määräytyvät mm. tuotteen koon, painon ja valitun lähetystavan perusteella sekä siitä, sisältääkö tilaus vaaralliseksi luokiteltuja aineita (VAK-tuotteita). Verkkokaupan kassalla on nähtävillä valittavat toimitustavat sekä eri toimitustapojen hinnat ennen tilauksen vahvistamista.

Veneelle -verkkokaupalla on oikeus muuttaa asiakkaan valitsemaa toimitustapaa, jos ilmenee, että sitä ei voida toimittaa valitulla toimitustavalla. Ilmoitamme tilauksen toimitustavan vaihdosta asiakkaalle.

2.1. Tilaaminen

Lisää halutut tuotteet ostoskoriin ja siirry kassalle, jossa annetaan toimitusosoite ja valitaan toimitus- sekä maksutapa. Tilaaminen edellyttää tilausehtojemme hyväksymistä. Tämän jälkeen verkkokauppamme siirtää sinut maksunvälityspalveluntarjoajamme sivulle.

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi ja se on rekisteröitynyt järjestelmäämme, lähetämme sinulle sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaus- ja maksutietosi.

2.2. Maksutavat

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, Y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Verkkokauppatilaukset voi maksaa seuraavilla maksutavoilla:

Verkkopankkimaksut: Visma Pay -palvelun kautta käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken ja Ålandsbanken.

Korttimaksaminen:  Visa ja MasterCard -kortit.

Mobiilimaksaminen (Lompakko): MobilePay, Pivo ja Siirto. Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Lasku tai osamaksu: Alisa yrityslasku, Alisa Lasku ja osamaksu, OP Lasku.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

3. Toimitusehdot

Veneelle -verkkokauppa pidättää oikeuden toimitusehtojen muuttamiseen ilman etukäteisilmoitusta julkaisemalla päivitetyt toimitusehdot. Tilaajan tuleekin tarkistaa toimitusehdot aina ennen tilauksen tekemistä.

4. Tilausten käsittely ja toimitusaika

Tuotteiden, joita on omassa varastossamme, normaali käsittelyaika on n. 1–3 arkipäivää. Kun tilaus on käsitelty, toimitamme sen kuljetusyhtiölle. Asiakkaalle lähetys saapuu valitun lähetystavan mukaan yleensä n. 2–3 arkipäivän kuluessa siitä, kun kuljetusyhtiö on tuotteen saanut kuljetettavakseen.  Kuljetusyhtiön aikatauluun emme voi vaikuttaa ja lähetyksen kulkunopeuteen vaikuttaa mm. valittu toimitustapa ja vastaanottajan maantieteellinen sijainti.

Toimitusmyynnissä olevat tuotteet tilataan heti asiakkaan tilauksen saavuttua maahantuojalta tai tukkurilta. Tuotteen saapuessa meille, toimitamme sen viipymättä kuljetusyhtiölle. Yleensä tilaustuote on asiakkaalla 6-10 arkipäivän sisällä tilauksen jättämisestä.

Esimerkkejä arvioidusta toimitusajasta normaalilähetyksinä (ajat eivät ole sitovia).

  • Rylard -tuotteet                               2–6 arkipäivää
  • International Marine-maalit      2–4 arkipäivää
  • International                                    3–6 arkipäivää
    -lakat
    -ohenteet
    -petsit
    -vahat
  • KiwiGrip ja Korapur -tuotteet    2–7 arkipäivää
  • Mirka
    -kiillotus- ja viimeistelyaineet   2–4 arkipäivää
    -muut tuotteet                                 6–10 arkipäivää
  • Owatrol tuoteet                              2–5 arkipäivää

Jälkitoimituksessa olevat tuotteet ovat loppuneet maahantuojan varastosta. Maahantuoja on tilannut tuotteen valmistajalta ja sen saapumiseen voi kulua useampi viikko. Jos tuotteen kohdalla on mainittu Jälkitoimituksessa, niin kannattaa varmistaa asiakaspalvelusta tuotteen saatavuus.

Jos useamman tuotteen tilauksesta jokin tuote ei ole heti saatavilla, tilaus jää odottamaan tämän tuotteen saapumista (tätä ei sovelleta jälkitoimituksessa oleviin tuotteisiin). Asiakkaalle lähetetään tieto tästä aiheutuneesta viivytyksestä.

Veneelle -verkkokauppa ei ota vastuuta toimitusviiveistä, jotka aiheutuvat maahantuojan tai tukun tuotteiden puutteista tai toimitusviivästyksistä tuotteiden kohdalla, jotka eivät ole varastossamme. Myös näistä viivytyksistä ilmoitetaan asiakkaalle.

Jos haluat tuotteen tiettyyn päivään mennessä, niin varmista asia Veneelle -verkkokaupan asiakaspalvelusta. Pyrimme aina huomioimaan kuluttajan tarpeet, mikäli se on kohtuudella mahdollista.

Käytämme pakkaamiseen kierrätettyjä pahvilaatikoita mahdollisuuksien mukaan. Näin toteutamme kestävän kehityksen periaatetta.

5. Toimitusvaihtoehdot

Verkkokaupan toimitukset tapahtuvat Matkahuollon tai Suomen Postin välityksellä, jos muusta ei ole sovittu. Matkahuollon toimitustavoista voit valita

  • Lähellä -paketin – Toimitetaan asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen. Noutopisteitä ovat K-kaupat, R- Kioskit ja Matkahuollon omat noutopisteet ja terminaalit.
  • Jakopaketin (yrityspaketti) – Soveltuu erityisesti yrityksille perille toimitettaviin lähetyksiin. Jaetaan vastaanottajille perille arkisin klo 8-16 välisenä aikana toimitusaikaa erikseen sopimatta.
  • Kotijakelun – Toimitetaan haluttuun osoitteeseen. Kotiintoimitusaika sovitaan vastaanottajan kanssa tekstiviestillä, toimitukset myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Postin palveluista on valittavissa

  • Postipaketti -Lähetetään vastaanottajaa lähimpään Postin noutopisteeseen tai Postin automaattiin. Paketti on noudettavissa automaatista saapumispäivänä klo 18 mennessä.

VAK-tuotteet lähetetään aina Matkahuollon kautta.

Sekä Matkahuolto että Posti säilyttävät paketteja 7 vrk:ta noutopisteessä. Jos asiakas jättää tilauksen noutamatta toimituspaikasta ja tilaus toimitetaan takaisin lähettäjälle, pidätämme oikeuden vähentää palautuksesta aiheutuneet kulut asiakkaalle palautettavasta summasta. Katso tarkemmin kohta ”Toimitetun tilauksen noutamatta jättäminen”. Jos asiakas tilaa tuotteelle maksullisen siirron toiseen toimipisteeseen, niin silloin asiakkaan katsotaan vastaanottaneen tilauksen ja vastuu tuotteesta on paketin vastaanottajalla.

5.1. Toimituskulut

Toimituskuluihin vaikuttavat valittu toimitustapa, tilauksen paino- ja koko. Verkkokaupan kassalla on nähtävillä toimitustavat, joilla tuote on mahdollista lähettää sekä eri toimitustapojen hinnat.

5.2. Toimitusrajoitukset

Matkahuollon kautta lähetettävien tilausten enimmäispainoraja on 30 kg. Postilla vastaava painoraja on 25 kg.

VAK- / LQ-tuotteet lähetämme ainoastaan Matkahuollon kautta. VAK- / LQ-tuotteet kuljetetaan kuljetusyhtiön ja Suomen lain vaatimien rajoitusten mukaisesti. VAK-tuotteilla tarkoitetaan vaarallisten aineiden kuljetusta. Tähän ryhmään kuuluvia tuotteita on mm. maaleissa, lakoissa ja ohenteissa. VAK- / LQ- lähetysten painoraja on 20 kg.

Veneelle -verkkokauppa toimittaa tuotteita ainoastaan Suomeen.

6. Virhevastuu ja takuu

Takuu on tuotteen valmistajan tai maahantuojan vapaaehtoinen antama lisäturva. Takuun antaja vastaa mm. tuotteen virheettömyydestä ja toiminnasta.

Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Takuutodistuksena toimii lähetyksen mukana tuleva lähetyslista ja se tulee säilyttää koko takuuajan. Tarkemmat takuuehdot löytyvät joko tuotteen mukana toimitetuista takuuehdoista tai suoraan tuotteen valmistajalta.

Takuuaika alkaa lähetyslistassa olevasta päiväyksestä. Takuu raukeaa, jos tuotetta on käytetty käyttö- ja asennusehtojen vastaisesti. Ammattikäytössä tuotteen takuu voi olla lyhyempi.

Mikäli tuotteessa on puutteita tai virheitä, ole aina yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme omalta osaltamme varmistaa asian moitteettoman hoidon.

7. Palautusoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on yleensä 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka kuluessa voit perua kaupan ilman erityistä syytä. Jos haluat palauttaa verkkokaupastamme ostetun tuotteen, sinun pitää aina ilmoittaa asiakaspalveluumme peruuttamisesta viimeistään 14 päivän sisällä siitä, kun vastaanotit tavaran.​ Asiakaspalvelusta saat toimintaohjeet palauttamiselle.

Palautettavan tuotteen, tuotepakkauksen, kaikkien mukana tulleiden tarvikkeiden ja ohjeiden on oltava alkuperäisessä myyntikunnossa (käyttämätön ja uuden veroinen). Tuotepakkauksiin ei saa tehdä merkintöjä. Tuotteen arvo alenee ja hyvitys pienenee, jos tuotteessa on selviä käytön jälkiä tai pakkauksesta puuttuu jotain.

Palautusoikeus ei koske maalien erikoissävytyksiä, tilauksesta valmistettavia tai sävytettäviä tuotteita tai asiakkaalle erikseen tilattavia tuotteita, VAK-tuotteita eikä metritavaraa. Palautusoikeus ei koske myöskään yritysasiakkaita.

8. Tilaaja vastaa palautuskustannuksista

Veneelle -verkkokaupasta tilattujen tuotteiden palautuskustannuksista vastaa tilaaja/asiakas. Emme vastaanota palautuksia, jotka on lähetetty meille ilman, että asiasta on erikseen sovittu etukäteen.

Matkahuollon pakettihinnasto

Palautustilanteissa tilaajan velvollisuus on varmistaa tuotteiden huolellinen pakkaaminen. Kuluttaja vastaa paketista ja tuotteista, kunnes Veneelle -verkkokauppa on vastaanottanut ne. Pidä siis rahdinkuljettajan antama lähetyskuitti tallella, kunnes olet saanut vahvistuksen siitä, että paketti on saapunut perille.

Palautusosoite on:

Joenmark
Ojaniityntie 5
33340 Tampere
041-5436954

9. Maksun palauttaminen

Jos perut verkkokauppatilauksesi, niin maksu palautetaan samalla maksutavalla mitä käytit ostosta tehdessäsi. Maksu on palautettava viimeistään 14 vrk:n kuluessa perumisilmoituksen vastaanottamisesta. Myyjä saa kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes hän on saanut tavaran takaisin.

Jos valitset muun kuin edullisimman toimitustavan, esimerkiksi pikatoimituksen, emme palauttaa siitä aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia.

10. Toimitetun tilauksen noutamatta jättäminen

Tilauksen noutamatta jättämistä noutopisteestä ei katsota peruuttamiseksi. Noutamattomana meille palautuneen tilauksen kohdalla palautamme tilauksesta maksetun summan, josta vähennetään palautuskulut sekä palautuksen käsittelykuluina 6,00 €.

11. Toimitusehtojen hyväksyminen

Veneelle -verkkokaupan toimitusehdot asiakas hyväksyy käyttämällä https://veneelle.fi – verkkokauppaa. Toimitusehdot ovat voimassa toistaiseksi.

Veneelle -verkkokaupalla on oikeus muuttaa toimitusehtoja tarvittaessa. Asiakas hyväksyy muutokset jatkamalla https://veneelle.fi -verkkokaupan käyttämistä.

12. Verkkokaupan asiakaspalvelu ja yhteystiedot

Sähköposti: kauppa@veneelle.fi

Puhelin: (arkisin klo 15.00–18.00) 041-5436954 (puhelun hinta: normaali matkapuhelinmaksu)

Postiosoite: Joenmark, Ojaniityntie 5, 33340 Tampere

Mahdollisissa riitatilanteissa riidanratkaisuelin on kuluttajariitalautakunta (www.kuluttajariita.fi).
Euroopan komission riidanratkaisufoorumi http://ec.europa.eu/odr